22 Temmuz 2017 Cumartesi

Domuz Jelatini Uyarısı

Bu yazıyı aşı ve ilaçların dinimize uygunluğunun yeterince incelenmediğini düşünerek yazıyorum, hamileliğimde decavit marka vitamin ilacını kullandım, çok kullanılan elevit markasının domuz jelatini içerdiğini fakat bunun belirtilmedigini öğrendim, yani içindekiler kısmına bunu yazmamışlar. Zaten genellikle jelatin yazılıyor nerden elde edildiğini bilemiyoruz. Bizzat firmayı arayıp soranlar olmuş ve doğrulamışlar, sonuçta dava açılmış. İgili haberi ekliyorum: http://m.ensonhaber.com/unlu-ilac-firmasina-domuz-jelatini-davasi-2015-01-23.html
Aşı konusuna gelince, Merck firmasi tarafından üretilen KKK aşısının içerik kısmında jelatin yazıyor, fakat nerden elde edildiği yok, onların böyle bir hassasiyetleri yok ama Müslüman ülkelere ithal ettikleri üründe ne kullanıyorlar kamuoyu bilgilendirilmeli diye düşünüyorum.
Merck firmasının MMR II aşı içeriğine burdan bakabilirsiniz: http://www.ilacabak.com/ilacgoster.php?ilac=M-M-R.II.0,7.ML.ŞIRINGA.1.FLAKON&Id=4293 Ülkemizde genellikle Priorix adlı KKK aşısının kullanıldığı öğrendim, bu aşı jelatin içermiyor.
Jelatin içerdiği belirtilen bir diğer aşı Varivax isimli suçiçeği aşısı. Hidrolize jelatinin kaynağı belirtilmediği gibi küçük parçalara ayrılınca bunu tespit etmenin mümkün olmadığından bahsediliyor. Şu sitede ingilizce olarak detaylı açıklamalar var: http://vk.ovg.ox.ac.uk/vaccine-ingredients#gelatine Bu sitede Fluenz adlı grip aşısının ve Zostavax adlı Zona aşısının da jelatin içerdiği bilgisi var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder