21 Aralık 2015 Pazartesi

Anne sütünü artırmanın doğal yolları: Pozitif olun!

     Bebeğimi 15 aydır sütümü sağarak besliyorum, tabiki 5,5 aylıkken ek gıdalara da başladık ama hiç emziremeyen gene de şükürler olsun sütü henüz kesilmeyen bir anneyim. Egzamanın alevlendiği ve bunun besin alerjisinden olduğunu anladığımızda yaptığım diyetten ve uykusuz gecelerden dolayı sütüm kesilmek üzereydi ama Allah rızkını kesmemişti oğlumun. Egzamasını artıran yiyeceğin yumurta olduğunu anlayınca diğer yiyeceklerden daha rahat tüketmeye başladım sütüm de artmaya başladı tekrardan. Burda dikkat etmemiz gereken en önemli şey olumsuzluklara rağmen pozitif olmaya çalışmak. Ben bunu başaramadım bir süre çünkü çevremden çok negatif tepki aldım hepiniz alıyorsunuz muhakkak ama ben çevresinden çabuk etkilenen bir karakterdeyim, duyduğum kötü sözler yaşama sevincimi bebeğime olan ilgimi, umudumu azalttı. Lohusa depresyonu yaşadığımı bile çok geç anladım. O yüzden annelere tavsiyem size yardımcı olmayacak insanları etrafınızda evinizde bulundurmayın, çünkü herşeyi daha da zorlaştıran her güzellikte bir kötülük görüp canınızı sıkan insanlar bu süreçte en son ihtiyaç duyacağınız şey.
    Sütü artıran yiyecekler olduğu doğrudur ama dinlenmiş olmanız ve pozitif olmanız hepsinden önemlidir. Belki geceleri uykusuz kalacaksınız ama gündüzleri bebeğinizle yatmak için fırsat kollayın derim. Ben o sırada misafirlerle uğraştığm için dinlenemedim uykusuzluktan bebeğimin ağladığını duyup kalkamıyordum bazen, çünkü gün boyu süt sağ, kusmuk temizle, yemek yap, misafirlere çay kahve getir, evi toparla çamaşır yıka bunlarla geçtiği için çok yorucuydu. O yüzden ilk zamanlarda zaten ağrınız sancınız oluyor ve bebeğin çok sık karnını doyurup çok sık altını temizliyorsunuz, yardım etmek haricinde çocuk görmeye gelenler sonra gelsinler sizin için daha iyi olur. Bebeğinize ve yeni hayatınıza alışmadan bir de konu komşu eş dost ne dedi ne yorum yaptı diye canınızı sıkmayın. Lohusa depresyonunun en önemli sebebi olarak görüyorum ben bu durumu. İkinci bebeğimde inşallah daha tecrübeli hareket ederim ama anne adaylarını veya lohusaları uyarmadan geçemedim :)
    Gelelim yiyeceklere benim sütümü artıran bulgur pilavı ve rezene çayıydı, özellikle rezene çayının gaz giderici olarak bebeklere de önerildiğini sonradan öğrendim. Ben hergün bir bardak rezene çayı içtim, poşet çaylardan alıyordum. 4,5 aya kadar içtim sanırım, sonra gaz sorunu pek kalmıyor zaten bebek hareketlendiği için. Bulgur pilavı yediğim zaman sütümün arttığını gözlemledim, onun dışında yeşilliklerin de süt artırdığını duydum özellikle dere otunun, ama denemedim. Süt artıran hazır çayları da hiç tüketmedim ama mutlu olduğum uykumu alabildiğim zamanlar da sütümün bol olduğuna eminim. Negatif insanlardan uzak durarak süt artırmak mümkün bir de birinin yanında emzirmek veya süt sağmak da benim için iticiydi sebebini bilmiyorum. Bebeğimle başbaşa zaman geçirmek daha rahatlatıcı oluyordu. Soru ve önerilerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder